divendres, 28 de març del 2014

Xavi: "Els meus dos millors entrenadors han estat Aragonès i Guardiola"

Seguirà vinculat al futbol quan es retiri  

Xavi: "Els meus dos millors entrenadors han estat Aragonès i Guardiola"

Xavi Hernández ha considerat que Pep Guardiola i Luis Aragonés són els millors entrenadors que ha tingut en la seva carrera que, segons va reconèixer, ha arribat al seu zenit després d'haver complert 30 anys

Xavi junto a Aragonés y Guardiola
Xavi costat de Aragonès i Guardiola

EFE | 2014.03.28 | 09:56 h.
SPORT 
En una doble entrevista publicada per la revista francesa "Sota Foot" al seu company Iniesta ia ell, Xavi va confirmar que el del Brasil serà el seu últim Mundial - "no em veig a Rússia amb 38 anys" - i va explicar com el va convèncer el seleccionador Vicente del Bosc d'anar, després d'haver-se plantejat acabar com internacional en l'última Eurocopa.
"Vicente és el personatge més humà amb el que m'he creuat en un vestidor", va comentar en recordar que quan li va dir Del Bosque, després de la final amb Itàlia, que pensava tancar el seu cicle amb la selecció, l'entrenador li va respondre: " si dius això és que t'estàs deprimint ".
Del Bosque li va insistir que havia de jugar al Brasil. "Aquí tu ets important".
Preguntat sobre si veu el dia en què penjarà les botes, Xavi va contestar que se sent "bé físicament" i fins i tot "millor que en les dues temporades precedents" encara que ha tingut dolors per l'acumulació de partits. "He pres consciència que he de dosificar una mica, però sincerament és el primer cop de la meva carrera que em sento tan bé. Sóc més madur, millor físicament", ha assenyalat.
Sobre el seu futur després de retirar-se, va dir no saber si es convertirà en entrenador. "El que sé és que m'agrada el futbol i tinc intenció de quedar-me a aquest món", va revelar ..
"En tot cas, sé on no em veig, en una oficina. Què vols que faci, economia? Els debats socials i polítics són massa complicats per a mi. A mi el que m'agrada és el futbol", ha afegit.
Xavi ha destacat que Guardiola "serà sempre una persona important" en la seva vida. "Ho era quan jo era una criatura i ho va ser quan em va entrenar. (...) M'ha agradat treballar amb tots els entrenadors que he tingut, però si hagués de destacar a dos, serien Aragonès i Pep. Han estat molt importants" , va explicar.
D'Aragonés va recordar: "Sempre repetia que no teníem condició física, però que a nivell tècnic estàvem entre les cinc millors nacions del món".
I també que era "molt humà, molt proper a la gent" i directe. "Al futbolista, com a tothom, li agrada això, la gent sincera que et diu les coses mirant-te als ulls".
A la qüestió de si es considera el millor futbolista espanyol de la història a la vista del seu palmarès, Xavi va respondre que no. "Hi ha molts jugadors, home. Per què no tindria Casillas dret a ser considerat el millor espanyol de tots els temps? Té pràcticament els mateixos títols que jo".
"Estan Puyol, Ramos, Villa, Raúl ... I a més Ferro, Guardiola, Luis Suárez, Di Stéfano ... Només el fet que em citi en aquest debat, ja és un orgull", ha comentat.
Xavi va eludir qualsevol polèmica sobre la seva vinculació amb la selecció espanyola pel fet de ser català. "No he fet mai un comentari polític. No ho faré mai. No m'agrada i no tinc ganes de posar el dit aquí. Sóc futbolista. Sempre he tingut unes ganes majúscules de jugar a la selecció espanyola", ha recalcat.
"Tant me fa saber si un futbolista és català, basc o andalús. La cimera d'una carrera és jugar a la selecció i disputar un mundial", ha conclòs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada