dilluns, 24 de març del 2014

Etoo carrega contra Guardiola


FUTBOL INTERNACIONAL

Etoo carrega contra Guardiola

El davanter del Chelsea assegura que el tècnic "no va ser un gran jugador" i que li va faltar el respecte en diverses ocasions

Guardiola i Etoo se saluden després d'un partit de Champions entre el Barça i l'Inter, a San Siro el 2010.
JORDI COTRINA
Guardiola i Etoo se saluden després d'un partit de Champions entre el Barça i l'Inter, a San Siro el 2010.
EL PERIODICO
AGÈNCIES / París
Dilluns, 24 de març del 2014 - 21.31 h
Fa anys que no comparteixen equip, però Samuel Etoo no oblida. El davanter del Chelsea encara recorda els punts de fricció amb Pep Guardiola quan aquest va fitxar com a entrenador del Barça. El primer es va produir l'estiu del 2008, just després que el tècnic de Santpedor aterrés al Camp Nou i sol·licités al llavors president blaugrana, Joan Laporta, tant la sortida del jugador camerunès com la de Ronaldinho i Deco.
"Li vaig recordar, en primer lloc, que no havia estat un gran jugador, sinó un bon jugador. Com a jugador el coneixíem, però com a entrenador no havia demostrat res per arribar a un vestidor com el del Barça. Ni tan sols coneixia la història del vestidor perquè es posés a dir certes coses", explica Etoo en una entrevista emesa per Bein Sports.

Rumors a la premsa

Durant la xerrada, plena de les rialles amb què el públic acull els dards, el futbolista lamenta que Guardiola no tingués el coratge de dir-li "les coses a la cara". "El que més em va molestar va ser que es van inventar coses que van acabar a la premsa", subratlla, com que el volien enviar a Uzbekistan. El tècnic tenia al seu despatx un diari amb aquest rumor i quan Etoo va entrar en l'oficina, segons recorda, li va comentar: "Crec que et pot anar bé, vés-hi".
"Li vaig dir: 'Qui et farà guanyar és Etoo i em demanaràs perdó. Em vaig mantenir en el meu lloc i vaig seguir entrenant-me", prossegueix en l'entrevista el davanter, que del Barça va passar a l'Inter de Milà i d'allà al rus Anji fins a recalar en el seu actual equip, el Chelsea de José Mourinho, on als seus 33 anys està vivint un dels seus millors moments.

Sense dorsal a Houston

En opinió del jugador, l'actual preparador del Bayern Munic li va faltar el respecte en nombroses ocasions. Com quan li va donar el dorsal 9 a Henry en un partit a Houston. "No ho podia admetre. Jo havia fet molt pel club, al camp i sobretot fora. Sempre vaig estar allà per als meus companys", recalca.
També assegura que solia qüestionar l'autoritat de l'entrenador quan, sent centrecampista, intentava donar lliçons sobre com atacar. "¿No ets normal, no?", li va preguntar en certa ocasió a Guardiola, a qui només li va arribar a tenir confiança quan, al final de la temporada, aquest va dir a la resta de l'equip en ple brindis que, encara que havia estat una temporada difícil per a ell, Etoo havia demostrat ser un gran jugador.
Amb el temps han arribat a fer les paus, apunta l'atacant, però quan es van retrobar a les semifinals de la Lliga de Campions el 2010, el tècnic no el va saludar. "Quan em va veure al túnel, no ho va fer. Va esperar que hi hagués càmeres. I llavors, evidentment, jo no l'hi vaig poder rebutjar", conclou Etoo, per a qui "la verdadera història és que Guardiola mai va respectar certes coses en el món del futbol".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada