dimarts, 18 de març del 2014

Pep Guardiola: "Vaig sortir del Barça perquè ja no podia motivar als meus jugadors"

 Pep Guardiola

Pep Guardiola: "Vaig sortir del Barça perquè ja no podia motivar als meus jugadors"

El entrenador del Bayer de Múnich, Pep Guardiola durante una rueda de prensa en Londres / FOTO: FACUNDO ARRIZABALAGA - EFE

Habiti *Sharing *Services

mundodeportivo.com 18/03/2014 14:47

Pep Guardiola ha concedit una entrevista a la web autopista.es, on l'actual tècnic del Bayern de Munic parla llargament de la seva trajectòria en el Barça i de la seva actual etapa en l'equip alemany. Pep desvetlla que "vaig sortir del Barça perquè ja no podia motivar als meus jugadors".

"Si ja no pots motivar als teus jugadors, com a entrenador, saps que ha arribat el moment de marxar-se", assegura en aquesta entrevista.

"Hi ha hagut moments de molta tristesa"

De fet, el tècnic no oculta que ha viscut moments tristos en el Barça, especialment en la seva última etapa, que ha sofert revessos que li han marcat: "Hi ha hagut moments de molta tristesa. Com si els focus, de sobte, s'haguessin apagat. Quan el FC Barcelona, en 2012, va caure en semifinals de la Lliga de Campions contra el Chelsea va ser un d'ells. Érem molt millors que els nostres rivals, però vam concedir un gol innecessari en la volta i abans que ens adonéssim estàvem eliminats. Allò va suposar una gran derrota per a mi. Em vaig sentir com si no pogués tornar a aixecar al meu equip".

Pep confessa la seva visió de com ha de liderar-se un equip i la seva decisió de marxar-se a Nova York: "Liderar un equip exigeix tones d'energia. En altres paraules, hi ha moments en els quals necessites recarregar les bateries. Això és el que jo vaig fer quan em vaig prendre un any sabàtic a Nova York. Va ser molt important per a mi, per a la meva família i també per al meu anterior equip".

"No existeix una fórmula màgica per guanyar"

També parla de com entén el futbol i com arriben les victòries: "No existeix una fórmula màgica per guanyar. Si la hi hagués, el futbol seria tan senzill com anar a comprar a un centre comercial: simplement vas i esculls el que més t'agrada. On quedarien llavors el repte o l'emoció? Jo no vaig guanyar la Copa d'Europa immediatament. Vaig començar la meva carrera en el *Gimnàstic de Manresa, un equip regional de Catalunya".

I recorda a més els seus increïbles èxits en el Barcelona, on va liderar la millor època del club: "Vam ser increïblement reeixits. Catorze títols en només quatre anys, va anar el millor període en tota la història del club. Però això pot ser també una llosa. Vaig trobar, progressivament, dificultats per motivar-me a mi mateix i a l'equip. Amb el Barcelona ja ho havia guanyat tot, tant com a jugador com a entrenador. I em vaig adonar que a l'equip li estava resultant cada vegada més difícil"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada