Pep Guardiola segueix defensant les llibertats individuals i la justícia en unes paraules sorgides d'una entrevista feta pels interns de Lledoners. L'entrevista, que es va enregistrar el passat mes de novembre quan l'entrenador va visitar la presó, i que es va emetre a finals del mes de desembre, defensa el fet de portar el llaç groc, dels presos polítics i parla del seu interès per la política.
Les paraules de Guardiola van ser part del programa de ràdio de la presó 'Voces del aire'. "Jo no crec amb els cocodrils, no crec que els lleons són millors que nosaltres. L’ésser humà per si és bo i hem de canalitzar-lo per treure el millor de tot això", va assegurar referent a la condició dels presos. I tot i ser dins la presó "privats de llibertat", Guardiola va donar-los ànims assegurant que "d’aquí se’n surt tard o d’hora".
Lledoners Visita Pep Guardiola
Sobre la seva defensa de la llibertat dels presos polítics independentistes, que ho reivindica cada dia a través del llaç groc, ha afirmat que ell persistirà: "Al principi hi hauria un enrenou, com ha passat a Anglaterra, però a través de portar-lo cada setmana acaba formant part de la quotidianitat". A més, ha explicat que "a Anglaterra han intentat entendre el perquè" de la situació dels presos polítics i "ho han acceptat com una qüestió de normalitat".
Guardiola també ha confessat que li agrada molt la política, "però m’agrada veure-ho des de fora, no tinc esma". "Jo soc molt d’esquerres, primerament per una cosa egoista: si a la gent li va millor, més segur estaré jo", segueix explicant.
I seguint amb el discurs polític també s'ha autodescartat per un possible futur relacionat amb la política: "Perquè a un li vagi bé en una feina no vol dir que ja serveixi per ser polític; em sembla que estem equivocats. Perquè hagi estat bon entrenador, no significa que pugui ser bon conseller d’Esports o Cultura".
Entrevista a Pep Guardiola a 'Voces del aire'